Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, August 29, 2009

UMNO bila kalah ini senjata mereka.........bila-bila pun bagini

Siapa yang pilih kerajaan ini? beginilah mulanya 13 Mei bila Cina bawa penyapu.

Dari tajuk tulisan diatas jelas menunjukan UMNO masih tidak serik yang rakyat telah tolak mereka. Bukti jelas dimana-mana PRK (7 PRK) mereka gagal.

Saya kurang bersetuju apa yang ditulis dalam KPMU.NET 13 Mei disentuh adalah kerana perbuatan orang China membawa penyapu untuk melenyapkan Melayu kononnya.

Rasional nya bahawa bila demokrasi dan hak rakyat tidak dihormati maka berbagai alasan ditimbulkan bagi menghalalkan cara. Semua agama dan kebebasan beragama dijamin oleh perlembagaan, tetapi oleh kerana dasar pecah dan perintah yang sering diamalkan oleh UMNO maka 13 Mei terjadi.

UMNO tidak dapat menerima yang rakyat telah menolak mereka dalam pilihanraya, maka tercetusnya peristiwa 13 Mei dan kebetulan DAP telah menang pilihanraya jika Parti Gerakan menyertai mereka. UMNO gelabah dan ini lah puncanya. Tetapi tidak kah UMNO ingat pengorbanan Tan Chee Khoon dari Gerakan maka UMNO berjaya menubuhkan kerajaan di negeri Selangor. Itu pun setelah tercetusnya peristiwa 13 Mei.

Tetapi setelah PRU 12, Selangor dan beberapa negeri lain telah jatuh ketanggan Pakatan Rakyat, UMNO merasa tercabar dan berusaha dengan apa cara sekalipun untuk mengagalkan pemerintahan PR. Dari isu babi hingga lah kes penjualan arak, dan arak kepala lembu di Shah Alam.

Kalau difikirkan siapa agaknya yang meluluskan penjualan arak sebelum ini di Selangor. Perkara ini bukan perkara baru dan sengaja dipermainkan seolah-olah UMNO lupa mereka bertanggungjawab dan kesalahan diletak keatas Pakatan Rakyat. Mana ada sebelum ini UMNO beria-ia menentang penjualan arak?

Bagitu juga kes mengarak kepala lembu bagi membantah pembinaan kuil hindu di Seksyen 23 Shah Alam. Kononnya mereka pejuang agama Islam sedangkan semasa pemerintahan UMNO/BN, syarahan agama pun tidak dibenarkan di Shah Alam.

Apa akan terjadi agaknya jika Pakatan Rakyat menang dengan bergaya dalam PRU 13 nanti? Sama-sama kita tunggu dan lihat.

No comments:

Post a Comment